Schrijf je vrijblijvend in
Ervaar de moderne apotheek
Laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. We beantwoorden je vragen en geven je eventueel extra informatie over MedApp
Bevestiging
Je ontvangt een bevestiging. Download alvast onze gratis app om je gegevens aan te vullen ter voorbereiding op het intakegesprek.
Intake
We plannen een telefonisch intakegesprek. Daarin bespreken we jouw gegevens, medicijnen en voorkeuren.
Afronding overstap
Wij nemen contact op met je huisarts en andere specialisten om je overstap en recepten te regelen. Je hoeft hier zelf niets voor te doen.
Eerste medicijnlevering
We bezorgen je eerste medicijnlevering op het afgesproken moment. In onze gratis app zie je wanneer jouw medicijnen aankomen. Handig!
Heb je nog laatste twijfels?
Dat is niet nodig!
Lees hier enkele veelgestelde vragen om jezelf gerust te stellen
MedApp heeft contracten met alle zorgverzekeraars in Nederland. Dit betekent dat wij jouw medicijnen rechtstreeks declareren bij je verzekeraar.
MedApp regelt je overstap. Wij nemen namelijk contact op met je voorschrijver(s). Wij lichten hen in over jouw overstap naar onze apotheek en we vragen meteen jouw herhaalrecepten op. Jij hoeft hier dus niets voor te doen.
Je hoeft geen lid te zijn of een abonnement af te sluiten als je gebruik wilt maken van de service van MedApp. Wij zijn namelijk een online apotheek en iedereen in Nederland is vrij om zijn of haar eigen apotheek te kiezen.
Wij hebben net als elke andere apotheek soms te maken met merkwisselingen. Dit proberen we zo goed mogelijk te ondervangen, onder andere door tijdig te bestellen bij onze groothandel, die van verschillende medicijnen extra voorraad aanhoudt.
Mocht een bepaald merk onverhoopt toch niet leverbaar zijn, dan zoeken we altijd samen met jou naar een alternatief. Wij zijn flexibel in het leveren van verschillende merken als dat nodig is. Samen met jou en jouw voorschrijvers (bijvoorbeeld huisarts of specialist) vinden we eigenlijk altijd een passende oplossing.
Jazeker. Voor elk recept, van iedere apotheek in Nederland, betaal je terhandstellingskosten. Dit zijn kosten die je betaalt voor de dienstverlening van de apotheek als je een medicijn krijgt. Deze kosten worden vergoed door je zorgverzekering.
Bij MedApp zijn de terhandstellingskosten per recept lager dan bij andere apotheken. Daarnaast krijg je bij MedApp meer en betere service, zoals gratis thuisbezorging, inzichten in je medicijngebruik via de app én hoef je nooit meer herhaalrecepten aan te vragen. Daar brengen wij geen kosten voor in rekening.
Dus ja, onze service is écht gratis.
Als je je inschrijft voor de diensten van de MedApp apotheek, vul je al wat basisgegevens in. Hierna volgen de volgende stappen:
Stap 1. Controle van je gegevens
Wij controleren eerst je basisgegevens en we vragen eventueel om aanvullende informatie.
Stap 2. Controle gegevens via het LSP
Wij vragen ook jouw medicatiegeschiedenis op via het Landelijk Schakelpunt (LSP). Dit doen we alleen als jij hier toestemming voor geeft. Voor onze apotheek is dit nodig om jouw medicijnen op wisselwerkingen te kunnen controleren. Bovendien kunnen we je dan de juiste medicijnen leveren.
Stap 3. Jouw intakegesprek
We nemen contact met je op om een afspraak te maken voor een intakegesprek. In dit gesprek bespreken we jouw medicatie en je (aanvullende) wensen. Als je na dit gesprek akkoord gaat met onze diensten, schrijven we je in.
Stap 4. Wij regelen jouw herhaalrecepten
Zodra je akkoord hebt gegeven, lichten we jouw arts of andere voorschrijver in over de overstap. Ook regelen we meteen jouw herhaalrecepten bij je voorschrijver(s): hier hoef je dus zelf niets voor te doen.
Stap 5. Wij bezorgen jouw medicijnen thuis
Als we je recepten binnen hebben, bezorgen we ze op het afgesproken moment bij je thuis.
Maak je al gebruik van onze handige medicijn-app?
Met onze gratis app vergeet je nooit meer je medicijnen, heb je altijd
een actuele medicijnvoorraad en weet je precies hoe goed je
je medicijnen inneemt.
Natuurlijk zijn jouw gezinsleden ook van harte welkom bij ons. Wil jij een gezinslid of je hele gezin inschrijven? Geef dat dan aan bij de medewerker die je belt om een intake-afspraak te plannen.