sterrenrating-2

Kennisbank

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een gezinslid inschrijven?

Om een familielid aan te melden, bel je naar 040 782 0817. We plannen dan een intakegesprek in. Zorg dat je deze gegevens van je familielid bij de hand hebt: Burgerservicenummer Geboortedatum Voor- en achternaam Aantal medicijnen Naam van je arts of artsen Geslacht Telefoonnummer E-mailadres

Hoe pas ik een dagboek invoer aan?

Open de app van MedApp. Ga naar het Dagboek rechts onderin de app.  Druk op de drie puntjes rechtsonder op het kaartje dat je aan wilt passen. Druk op Gebeurtenis / Klacht wijzigen.  Pas je dagboek invoer aan. Druk op Opslaan.

Hoe schrijf ik me in via de app?

Als je gebruikmaakt van de app, schrijf je je heel eenvoudig direct in bij onze apotheek: Open de app van MedApp. Ga naar het tabblad Apotheek. Druk op Overstappen. Selecteer je welkomstcadeau. Druk op Volgende. Vul jouw gegevens in. Druk op Overstappen. Vul toestemmingen* in. Vink het groene of oranje vakje aan. Zo verloopt je …

Hoe schrijf ik me in via de app? Lees meer »

Hoe stel ik een ander bezorgadres in?

Je wilt jouw medicijnen op een ander adres laten leveren. Dit pas je zo aan in de app: Druk linksboven op het ronde icoontje om naar je profiel te gaan. Druk op Adres en bezorggegevens. Druk op Bezorgadres. Kies voor Ik heb een ander bezorgadres. Vul de adresgegevens in. Druk op Opslaan.

Hoe stel ik een toegangscode in?

We begrijpen dat je je medische informatie goed beveiligd wilt hebben. Daarom kun je eenvoudig een toegangscode of vingerafdruk instellen om de app af te sluiten. Deze stel je zo in: Open de app van MedApp. Druk linksboven op het ronde icoontje om naar je profiel te gaan. Druk op App instellingen. Druk op Toegangscode en extra …

Hoe stel ik een toegangscode in? Lees meer »

Hoe stel ik mijn profiel in?

Open de app van MedApp. Linksboven in de app staat een rond icoontje. Druk op dit icoontje om naar je profiel te gaan. Vul jouw gegevens in om je profiel compleet te maken. Wist je dat je ook eenvoudig je medische gegevens invult? Druk op Medisch profiel en vul de gegevens van, bijvoorbeeld, je huisarts …

Hoe stel ik mijn profiel in? Lees meer »

Hoe stel ik mijn voorraad in?

Je stelt op deze manieren eenvoudig je voorraad in: Voorraad per medicijn instellen Open de app. Druk linksonder op het tabblad Medicijnen. Druk op het medicijn waarvan je de voorraad wilt instellen. Druk op Voorraad. Druk op het plusje (+) tot de juiste voorraad is ingesteld. Je kunt ook meerdere tabletten in 1 keer toevoegen. …

Hoe stel ik mijn voorraad in? Lees meer »

Hoe verwijder ik een bericht?

Volg deze stappen als je een bericht wilt verwijderen. Open de app van MedApp. Druk op Berichten. Scroll naar het bericht dat je wilt verwijderen. Druk onderaan het bericht op Verwijder bericht. Je ziet nu een pop-up met het volgende bericht: Weet je zeker dat je dit bericht wilt verwijderen? Druk op Oke om het …

Hoe verwijder ik een bericht? Lees meer »

Hoe verwijder ik een dagboek invoer?

Open de app van MedApp. Ga naar het Dagboek rechts onderin de app.  Druk op de drie puntjes rechtsonder op het kaartje dat je aan wilt passen. Druk op Gebeurtenis / Klacht verwijderen.  Druk op Oke.

Hoe verwijder ik een medicijn?

Een medicijn verwijderen uit je medicijnenlijst in de app doe je als volgt: Open de app. Druk op het pilletje-icoon linksonder. Druk op het medicijn waarvan je het innameschema wilt verwijderen. Het overzicht vouwt zich dan uit. Druk op de drie stippen. Die staan rechtsonder in het overzicht van je medicijn. Je ziet nu onderaan …

Hoe verwijder ik een medicijn? Lees meer »

Hoe verwijder ik mijn innameschema?

Een innameschema verwijderen kan op twee manieren. Methode 1 – Stopdatum instellen Open de app. Druk op het pilletje-icoon linksonder. Druk op het medicijn waarvan je het innameschema wilt verwijderen. Het overzicht vouwt zich dan uit. Druk op het pijltje naast Gebruik. Vul onderaan een stopdatum in. Druk op Opslaan. Vanaf dit moment stopt je …

Hoe verwijder ik mijn innameschema? Lees meer »

Hoe verwijder ik mijn toegangscode?

Je verwijdert je toegangscode op deze manier: Open de app van MedApp. Druk linksboven op het ronde icoontje om naar je profiel te gaan. Druk op App instellingen. Druk op Toegangscode en extra vergrendeling. Rechts staat een blauw gekleurd schuifje. Druk hierop. Je ziet nu een invulveld. Hierboven staat Schakel toegangscontrole uit. Voer je pincode in. Je …

Hoe verwijder ik mijn toegangscode? Lees meer »

Hoe voeg ik een aandoening toe?

Per medicijn kun je aangeven voor welke aandoening je dit gebruikt. Je kunt dit doen terwijl je een nieuw medicijn toevoegt, maar dit kan ook achteraf. Het toevoegen van een aandoening bij een medicijn gaat zo: Open de app van MedApp. Druk op het pilletje-icoon Medicijnen. Je komt nu in je medicijnoverzicht. Druk op de …

Hoe voeg ik een aandoening toe? Lees meer »

Hoe voeg ik een medicijn toe?

Zo voeg je een medicijn toe: Open de app van MedApp. Druk linksonder op het pilletje om naar Medicijnen te gaan. Druk rechtsonder op de ‘+’ knop om een medicijn toe te voegen. Wij raden aan om de barcode op de verpakking van je medicijnen te scannen. Dit is makkelijker en zorgt ervoor dat we …

Hoe voeg ik een medicijn toe? Lees meer »

Hoe wijzig ik mijn (bezorg)adres?

Je kunt je (bezorg)adres als volgt wijzigen: Open de app. Druk linksboven op het ronde icoontje. Zo ga je naar je profiel. Druk op Adres en bezorggegevens. Druk op het ingestelde adres. Wijzig je adresgegevens. Druk op Opslaan. Wil je een bezorgadres opgeven? Ga naar hoe stel ik een ander bezorgadres in?Dr

Hoe wijzig ik mijn accountgegevens zoals e-mailadres en telefoonnummer?

Om te voorkomen dat je met een dubbel telefoonnummer of e-mailadres inlogt (waardoor er fouten ontstaan), kun je niet in de app zelf je accountgegevens aanpassen. Wil je toch je telefoonnummer of e-mailadres wijzigen? Volg dan deze stappen. Ga naar https://account.medapp.nl/ Vul je e-mailadres en wachtwoord in. Wijzig je e-mailadres of je telefoonnummer. Kom je …

Hoe wijzig ik mijn accountgegevens zoals e-mailadres en telefoonnummer? Lees meer »

Hoe wijzig ik mijn bezorgadres?

 Zo wijzig je je bezorgadres: Open de app en ga naar je profiel. Je profiel staat links bovenin het scherm. Kies voor Adres en bezorggegevens en druk op Bezorgadres. Selecteer Ik heb een ander bezorgadres. Vul je nieuwe adres in en druk op Opslaan. Je bezorgadres is nu aangepast.  Onthoud dat dit nieuwe adres nu …

Hoe wijzig ik mijn bezorgadres? Lees meer »

Hoe wijzig ik mijn toegangscode?

Je wijzigt je toegangscode op deze manier: Open de app van MedApp. Druk linksboven op het ronde icoontje om naar je profiel te gaan. Druk op App instellingen. Druk op Toegangscode en extra vergrendeling. Druk op Wijzig de pincode. Voer jouw huidige pincode in. Kies een nieuwe pincode en voer deze in. Bevestig je nieuwe pincode. Jouw …

Hoe wijzig ik mijn toegangscode? Lees meer »

Hoe wijzig ik mijn voorraad?

Zo wijzig je eenvoudig je medicijnvoorraad: Open de app Druk linksonder op het tabblad Medicijnen. Druk op het medicijn waarvan je de voorraad wilt wijzigen. Druk op Voorraad. Druk op het plusje (+) of minnetje (-) tot de juiste voorraad is ingesteld.Je kunt ook meerdere tabletten in 1 keer toevoegen. Gebruik hiervoor de +10, +30 …

Hoe wijzig ik mijn voorraad? Lees meer »

Hoe zet ik medicijnwekkers aan of uit?

Dankzij onze handige medicijnwekkers vergeet je nooit meer een innamemoment. Volg deze stappen om de wekkers aan te zetten. Druk linksboven op het ronde icoontje om naar je profiel te gaan. Druk op Wekker instellingen. Druk op het schuifbalkje naast ‘medicijnalarmen’. Als deze blauw kleurt, staan de wekkers aan. Wil je de wekkers uitzetten? Open de app …

Hoe zet ik medicijnwekkers aan of uit? Lees meer »

Ik heb een gemiste oproep van MedApp, waar gaat dit over?

Wij kunnen je gebeld hebben om een nieuw medicijn te bespreken. Ook kan het zijn dat we bellen, omdat je een vraag hebt gesteld of omdat je je hebt aangemeld voor onze apotheek. Wat moet ik nu doen? Bel ons terug of stuur een e-mail, zodat we je goed kunnen informeren en eventuele vragen kunnen beantwoorden.

Ik krijg een e-mail met de melding dat er in de app een bericht voor mij klaarstaat. Maar ik zie geen bericht in de app. Hoe kan dat?

Mogelijk gaat er iets mis met een technische koppeling. Stuur ons een bericht direct vanuit de app, dan kunnen we makkelijker het probleem vinden. Dit doe je zo: Open de app van MedApp Druk linksboven op het ronde icoontje om naar je profiel te gaan. Druk op Neem contact op. Druk op mail de Helpdesk (helpdesk@medapp.nl) Schrijf …

Ik krijg een e-mail met de melding dat er in de app een bericht voor mij klaarstaat. Maar ik zie geen bericht in de app. Hoe kan dat? Lees meer »

Ik wil dat jullie mijn gegevens verwijderen, hoe regel ik dat?

Wil je dat wij je gegeven verwijderen? Stuur dan een e-mail naar: helpdesk@medapp.nl. Je medisch dossier wordt minstens 15 jaar in de apotheek bewaard. Voor declaraties en andere fiscale gegevens is de bewaartermijn 7 jaar. Volgens de wet voor gegevensbescherming (AVG) zullen we je verzoek zorgvuldig behandelen en je persoonsgegevens verwijderen. We hebben maximaal 30 …

Ik wil dat jullie mijn gegevens verwijderen, hoe regel ik dat? Lees meer »

Is mijn recept al binnen?

Zodra we je recept hebben ontvangen, krijg je een bericht in de app van MedApp. We gaan dan je medicijn(en) klaarmaken. Wat gebeurt er als ik een nieuw medicijn voorgeschreven krijg?Als je een nieuw medicijn voorgeschreven krijgt, bellen we je. We doen dit om het gebruik van het nieuwe medicijn met je te bespreken. Het …

Is mijn recept al binnen? Lees meer »

Kan ik de eigen bijdrage voor mijn medicatie terugvragen en hoe werkt dit?

Betaal jij een deel van je medicatie zelf? Misschien kun je dit geld terugkrijgen. Op verschillende medicijnen zit een terugbetaalregeling. Dan betaalt de fabrikant van het medicijn de eigen bijdrage terug. Op deze pagina lees je alles over de eigen bijdrage en het terugkrijgen daarvan. Als je een aanvullende verzekering hebt, kun je misschien de eigen bijdrage …

Kan ik de eigen bijdrage voor mijn medicatie terugvragen en hoe werkt dit? Lees meer »

Kan ik me uitschrijven?

Omdat het om zorg gaat, is er geen lidmaatschap of abonnement aan de MedApp apotheek verbonden. Ben je naar ons overgestapt en wil je toch van apotheek veranderen? Neem hiervoor contact met ons op via e-mail: apotheek@medapp.nl. Vermeld s.v.p. ook de reden van je uitschrijving.

Kan mijn pakket ook bij de buren of juist niet bij de buren geleverd worden?

Je hebt jouw voorkeuren over het bezorgen bij de buren aan ons doorgegeven tijdens je intakegesprek. Is jouw voorkeur veranderd? Geen probleem! Stuur even een e-mail naar apotheek@medapp.nl. Wij geven jouw wensen dan door aan de bezorger. Let op: gekoelde zendingen leveren wij alleen bij een ander adres af als dit uitdrukkelijk op jouw verzoek is. …

Kan mijn pakket ook bij de buren of juist niet bij de buren geleverd worden? Lees meer »

Kunnen jullie mijn medicijnen bij de lokale apotheek afleveren?

MedApp is een onafhankelijke apotheek. Wij werken dus niet samen met lokale apotheken. Schrijf je je bij ons in? Download onze gratis app en ervaar snel wat wij voor je kunnen doen. Wij leveren altijd je medicijnen gratis, discreet en op tijd bij je thuis!

Leveren jullie ook gekoelde medicijnen?

Wij leveren ook gekoelde medicijnen. Dit doen we in samenwerking met een gespecialiseerd transportbedrijf. Wil je weten wanneer we jouw medicijnen leveren? In onze app krijg je een melding hierover. Onze koerier stuurt je de avond voor de levering ook een bericht per e-mail.

Leveren jullie ook medische hulpmiddelen?

Voor het leveren van medische hulpmiddelen werkt MedApp samen met OneMed. Let op: wij leveren zelf geen hulpmiddelen. Wij sturen het recept alleen door naar OneMed. Neem daarna zelf contact op met OneMed voor de verdere afwikkeling van jouw bestelling. 

Met welke verzekeraars werken jullie samen?

MedApp heeft contracten met alle zorgverzekeraars in Nederland. Dit betekent dat wij jouw medicijnen rechtstreeks declareren bij elke mogelijke verzekeraar. Voor de medicijnen die niet of slechts gedeeltelijk vergoed worden, ontvang je van ons een rekening. Kijk voor meer informatie hierover op Waarom moet ik soms zelf bijbetalen voor mijn medicijnen?

Mijn huisarts is het niet eens met mijn overstap naar de MedApp apotheek. Wat moet ik doen?

Als je overstapt naar de MedApp apotheek, kan een huisarts (of andere voorschrijver) bezwaar maken. Bijvoorbeeld omdat deze de afspraak heeft met een lokale apotheek om jouw recepten automatisch daarnaartoe te sturen. Dit betekent niet dat je verplicht bent om bij die apotheek je medicijnen te halen. Keuzevrijheid apotheekRecepten die op jouw naam worden uitgeschreven, …

Mijn huisarts is het niet eens met mijn overstap naar de MedApp apotheek. Wat moet ik doen? Lees meer »

Moet ik me uitschrijven bij mijn huidige apotheek als ik overstap naar de MedApp apotheek?

MedApp regelt je overstap. Wij nemen namelijk contact op met al je voorschrijver(s). Wij lichten hen in over jouw overstap naar onze apotheek en we vragen meteen jouw herhaalrecepten op. Jij hoeft hier dus niets voor te doen. Let op: in uitzonderlijke gevallen maken voorschrijvers bezwaar. Bekijk alle informatie hierover op Mijn huisarts is het …

Moet ik me uitschrijven bij mijn huidige apotheek als ik overstap naar de MedApp apotheek? Lees meer »

Waar vind ik mijn medicijnoverzicht?

Je vindt je medicijnoverzicht op deze manier: Open de app. Druk op het pillen-icoontje Medicijnen. Je ziet nu het overzicht van je medicijnen. Handig! Je kunt in dit scherm medicijnen sorteren of filteren om een medicijn snel op te zoeken. Hoe sorteer je? Druk linksboven op Sorteren. Je kunt sorteren op: Toegevoegd (van oud naar nieuw) …

Waar vind ik mijn medicijnoverzicht? Lees meer »

Waarom gaat mijn wekker niet af?

Meestal heeft dit te maken met onjuiste instellingen van je toestel. Hier zie je de instructies voor het aanpassen van deze instellingen op je iOS-toestel of Android-toestel. iOS – Mijn wekker gaat niet afSinds iOS 15 maakt Apple onderscheid tussen verschillende soorten meldingen: gewone meldingen, tijdgevoelige meldingen en kritieke meldingen. Tijdgevoelige en kritieke meldingen zijn …

Waarom gaat mijn wekker niet af? Lees meer »

Wat betekent B2 op een recept?

Een B2-code op een recept betekent dat het desbetreffende medicijn wordt vergoed door de zorgverzekeraar. De arts zorgt voor de code op het recept en licht hier ook de apotheek over in. Hoort een recept een B2-code te hebben, maar zit deze er niet op? Neem dan contact op met de arts.

Wat gebeurt er als ik me inschrijf?

Als je je inschrijft voor de diensten van de MedApp apotheek, vul je al wat basisgegevens in. Hierna kun je de volgende stappen verwachten: Stap 1. Controle van je gegevensWij controleren eerst je basisgegevens en we vragen eventueel om aanvullende informatie. Stap 2. Controle gegevens via het LSPWij vragen ook jouw medicatiegeschiedenis op via het …

Wat gebeurt er als ik me inschrijf? Lees meer »

Wat moet ik doen als mijn medicatie verandert?

Verander je van medicijn of dosering, neem dan contact met ons op per e-mail apotheek@medapp.nl of via 040 304 67 96. Hierbij vragen we je om ons zo volledig mogelijk te informeren over de medicijnen en de dosering.

Welke bezorgdienst gebruiken jullie?

Voor leveringen van medicijnen werkt MedApp samen met de volgende partners: PostNL (standaard leveringen) AMP (gekoelde leveringen) Hulpmiddelen worden niet door ons geleverd, maar door OneMed. Voor spoedzendingen werken we met wisselende logistieke dienstverleners.

Wordt mijn voorraad automatisch bijgewerkt wanneer ik een levering van jullie ontvang?

Na iedere levering werk je eenvoudig je voorraad bij: Open de app van MedApp en ga naar het apotheektabblad, dit is het middelste tabblad.  Druk onderaan op je laatste levering op de knop voorraad toevoegen. Kies de medicijnen waarvan je de voorraad wilt verhogen. Druk op + toevoegen. Nu heb je de voorraad van je …

Wordt mijn voorraad automatisch bijgewerkt wanneer ik een levering van jullie ontvang? Lees meer »

Download nu de app van MedApp!

Alles voor je medicijnen in één handige app.